Všeobecné obchodné podmienky
- Úvodné ustanovenia
- Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP") sa spravuje právny vzťah, ktorého predmetom je predaj a kúpa tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom online rozhrania jezkobezko.sk alebo osobne v prevádzkarni Ježko Bežko na adrese Nevädzova 6, 821 01 Bratislava (ďalej len „Zmluva“), ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak.
- Prevádzkovateľom online rozhrania a predajne a predávajúcim je spoločnosť BAGPIPERS, s. r. o. so sídlom Sinokvetná 1569/21, 821 05 Bratislava, IČO: 51 286 955, IČ DPH: SK2120669969, DIČ: 2120669969, zápis v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 125510/B (ďalej len „Predávajúci").
- Uzavrieť s Predávajúcim Zmluvu, ktorej predmetom je kúpa tovaru prostredníctvom online rozhrania jezkobezko.sk alebo osobne v prevádzkarni Ježko Bežko môže akákoľvek fyzická alebo právnická osoba bez ohľadu na to, či je spotrebiteľom alebo iným prevádzkovateľom živnosti (ďalej len „Kupujúci").
- Spotrebiteľom sa na účely týchto VOP rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so zmluvou a z nej vyplývajúcim záväzkom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ").
- Elektronickým obchodom sa na účely týchto VOP rozumie online rozhranie jezkobezko.sk, kde Predávajúci ponúka svoje tovary a umožňuje Kupujúcemu, aby prostredníctvom neho odoslal Predávajúcemu návrh na uzavretie Zmluvy (ďalej len „elektronický obchod“).
- Predajňou sa na účely týchto VOP rozumie prevádzkareň Predávajúceho označená Ježko Bežko na adrese adrese Nevädzova 6, 821 01Bratislava (ďalej len „Predajňa“).
- Tovarom sa na účely týchto VOP rozumie tovar ponúkaný Predávajúcim v elektronickom obchode a/alebo v Predajni (ďalej len „Tovar").
- Predávajúceho je možné kontaktovať telefonicky na telefónnom čísle +421 948 123 802 alebo e-mailom na e-mailovú adresu info@jezkobezko.sk.
- Uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru, odstúpenie od Zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet Predávajúcemu je možné na adrese adrese Nevädzova 6, 821 01 Bratislava alebo e-mailom na e-mailovej adrese info@jezkobezko.sk.
- Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava.
- Objednávka a uzavretie Zmluvy
- V elektronickom obchode
- Tovary ponúkané v elektronickom obchode sú Predávajúcim bežne dodávané a sú dostupné v dodacej lehote podľa čl. VI ods. 2 týchto VOP. Hlavné vlastnosti konkrétneho Tovaru sú uvedené priamo v elektronickom obchode.
- Kupujúci objednáva Tovar vyplnením a odoslaním formulára v elektronickom obchode (ďalej len „Objednávka“).
- Najneskôr na začiatku postupu vytvárania Objednávky spotrebiteľom Predávajúci zabezpečí označenie online rozhrania jasnými a čitateľnými informáciami o prípadných obmedzeniach dodávky alebo poskytnutia Tovaru a informáciami o spôsoboch platby, ktoré spotrebiteľ môže použiť na úhradu ceny.
- Pre vytvorenie Objednávky je nevyhnutné, aby Kupujúci vybral požadovaný Tovar, jeho množstvo, spôsob doručenia a spôsob platby. Potvrdením Objednávky Kupujúci predloží Predávajúcemu záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy.
- Kupujúci odoslaním Objednávky Predávajúcemu potvrdí svoj súhlas s tým, že tieto VOP sa budú vzťahovať na Zmluvu uzavretú medzi ním a Predávajúcim v elektronickom obchode vrátane uplatnenia nárokov z vád Tovaru, a že bol oboznámený s tým, že po odoslaní Objednávky je jeho povinnosťou zaplatiť kúpnu cenu (zakliknutím „Objednať s povinnosťou platby“).
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom odoslaním Objednávky Predávajúcemu zároveň potvrdí, že Predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
- Zmluva sa považuje za uzavretú akceptovaním Objednávky Predávajúcim o čom je Kupujúci informovaný e-mailovou notifikáciou, ktorú Predávajúci odošle Kupujúcemu bez zbytočného odkladu po prijatí Objednávky a overení dostupnosti a termínu dodania Tovaru.
- Akceptovanie Objednávky podľa predchádzajúceho odseku obsahuje jedinečné číslo Objednávky, dátum a čas prijatia Objednávky do systému Predávajúceho, názov, množstvo a cenu objednaného Tovaru, spôsob doručenia a jeho cenu, celkovú cenu objednávky, platobné údaje pre platbu bankovým prevodom a informácie o dobe dodania objednaného Tovaru. Spolu s akceptáciou Objednávky je Kupujúcemu doručená aj kópia týchto VOP.
- Poradie v akom sú prijaté Objednávky vybavované určuje Predávajúci.
- Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie alebo náklady na telefonickú komunikáciu) si hradí Kupujúci sám.
- Akúkoľvek komunikáciu súvisiacu s Objednávkou alebo Zmluvou Predávajúci adresuje Kupujúcemu na elektronickú adresu uvedenú Kupujúcim v Objednávke.
- Predávajúci nie je povinný s Kupujúcim uzavrieť Zmluvu.
- V predajni
- Tovary ponúkané v Predajni sú Predávajúcim bežne dodávané a sú dostupné ihneď. Hlavné vlastnosti konkrétneho Tovaru sú uvedené priamo na Tovare, alebo o nich Kupujúceho na požiadanie Predávajúci informuje.
- Otváracie hodiny Predajne, počas ktorých je Kupujúci oprávnený v Predajni nakupovať Tovar, sú zverejnené pri vstupe do Predajne a na internetovej stránke jezkobezko.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek ich meniť.
- Zmluva sa pri nákupe Tovaru v Predajni považuje za uzavretú úhradou ceny Tovaru.
- Predávajúci nie je povinný s Kupujúcim uzavrieť Zmluvu.
- Stornovanie Objednávky a zmeny Zmluvy
- V elektronickom obchode
- Kupujúci môže zrušiť (stornovať) Objednávku do okamihu jej akceptácie Predávajúcim, a to telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Zrušenie Objednávky Predávajúci potvrdí Kupujúcemu telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
- O zmenu alebo storno Objednávky môže Kupujúci telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) požiadať Predávajúceho aj po akceptácii Objednávky Predávajúcim, avšak vždy pred odoslaním Tovaru. Predávajúci bezodkladne Kupujúcemu telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) oznámi, či tejto žiadosti vyhovie; tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa na odstúpenie od Zmluvy.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne zrušiť Objednávku
- ktorú nie je možné záväzne akceptovať z dôvodu nesprávne uvedených údajov na Objednávke, a to najmä chybne uvedený e-mail alebo telefónne číslo Kupujúceho alebo v prípade, že údaje uvedené Kupujúcim v objednávke sa javia ako zrejme nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné oznámiť a/alebo odoslať Kupujúcemu záväznú akceptáciu Objednávky, alebo
- v prípade, že objednaný Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa Tovaru alebo z dôvodov vyššej moci, a to aj Objednávku už záväzne akceptovanú; Predávajúci je povinný kontaktovať Kupujúceho telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) za účelom dohody o ďalšom postupe.
- v prípade, že dôjde k chybe v skladovom systéme Predávajúceho a tovar fyzicky na sklade chýba, alebo je poškodený a tak nie je možné ho Kupujúcemu dodať.
- Predávajúci do 14 dní od zrušenia Objednávky vráti Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho už prijal v súvislosti so zrušenou Objednávkou, a to rovnakým spôsobom ako bola platba vykonaná Kupujúcim.
- V predajni
- Kupujúci je po úhrade ceny Tovaru zakúpeného v Predajni oprávnený osobne požiadať Predávajúceho o zmenu alebo zrušenie Zmluvy, avšak je výlučne na rozhodnutí Predávajúceho, či takejto žiadosti vyhovie alebo nevyhovie.
- Ak Predávajúci žiadosti Kupujúceho podľa predchádzajúceho odseku vyhovie, Kupujúci je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu v ním určenej lehote v pôvodnom a nepoškodenom obale priamo v Predajni.
- Predávajúci štandardne neumožní zmenu alebo zrušenie Zmluvy ak jej predmetom bola kúpa kozmetiky, doplnkov na starostlivosť o obuv, šperkov, hračiek alebo kníh.
- Darčekové poukážky nie je možné vrátiť ani ich vymeniť za hotovosť.
- Nie je možné Predávajúcemu vrátiť Tovar, ktorý osoba získala ako výhru v súťaži organizovanej Predávajúcim, ani požadovať výmenu takéhoto Tovaru za iný, alebo jeho reklamáciu, keďže Kupujúci tovar nadobudol bezodplatne.
- Odstúpenie spotrebiteľa od Zmluvy uzavretej prostredníctvom elektronického obchodu
- Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej prostredníctvom elektronického obchodu v súlade s ustanovením § 19 zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, teda odo dňa kedy on alebo ním poverená osoba (s výnimkou dopravcu) prevzala (i) všetky časti objednaného Tovaru, (ii) tovar, ktorý bol dodaný ako posledný ak sa Tovary objednané spotrebiteľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, (iii) posledný diel alebo posledný kus, ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, (iv) prvý tovar, ak sa Tovar dodáva opakovane počas určitej doby (ďalej len „lehota na odstúpenie od Zmluvy“), a to bez udania dôvodu.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
- Pri uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy je spotrebiteľ povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy jednoznačným vyhlásením, a to listom zaslaným na adresu Nevädzova 6, 821 01 Bratislava alebo e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu info@jezkobezko.sk. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
- Lehota na odstúpenie od Zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy posledný deň lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
- Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od Zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adresu uvedenú v čl. IV ods. 4 týchto VOP. Oznámenie o odstúpení od Zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na adresu uvedenú v čl. IV ods. 4 týchto VOP, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od Zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov podľa zákona č. 324/2011 Z.z. o poštových službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak Predávajúci na základe Zmluvy dodal viacero Tovarov.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu, a to na adrese Nevädzova 6, 821 01 Bratislava. Lehota na vrátenie Tovaru spotrebiteľom sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň tejto lehoty. Spotrebiteľ je povinný doručiť Predávajúcemu Tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. v pôvodnom a nepoškodenom obale.
- Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia tovaru z oznámenia o odstúpení od Zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu,dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, a to v prípade, ak Kupujúci vracia celú objednávku a nenecháva si žiaden tovar z nej. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Predávajúci ponúka, pričom dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby pred tým, ako mu je Tovar doručený.
- Po odstúpení od Zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie Tovaru vrátane nákladov na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, či kuriérskych spoločností. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. Predávajúci kontaktuje Kupujúceho bezodkladne po prijatí vráteného Tovaru, ktorý vykazuje známky používania nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru a informuje ho o sume, o ktorú sa hodnota Tovaru znížila, s cieľom dohodnúť spôsob náhrady takto vzniknutej škody.
- Ak spotrebiteľ neoprávnene odstúpi od Zmluvy, Predávajúci mu Tovar vráti. Náklady na takéto vrátenie Tovaru znáša spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy v prípadoch určených v ustanovení § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji, najmä ak je jej predmetom:
- dodanie alebo poskytnutie Tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy,
- dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený.
- Cena a platobné podmienky
- V elektronickom obchode
- Predajné a jednotkové ceny Tovaru sú v elektronickom obchode uvedené v mene EUR vrátane dane z pridanej hodnoty podľa slovenských právnych predpisov, pokiaľ nie je pri cene vyslovene uvedené inak. Ak je Tovar zasielaný do inej krajiny uplatní sa sadzba DPH tejto krajiny podľa režimu OSS.
- Ak sú k cene Tovaru pripočítané aj akékoľvek iné náklady (na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky), o ich výške je Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, informovaný najneskôr pred odoslaním Objednávky Predávajúcemu.
- Náklady na doručenie Tovaru hradí Kupujúci vo výške určenej v aktuálne platnom cenníku doručenia. O výške nákladov na doručenie Tovaru je Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, informovaný pred odoslaním Objednávky.
- Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu Tovaru a prípadne iné náklady dohodnuté v Zmluve vopred prostredníctvom platobnej brány GOPAY bezprostredne po odoslaní Objednávky alebo bankovým prevodom na účet Predávajúceho s použitím platobných údajov, ktoré Predávajúci Kupujúcemu zašle v potvrdení Objednávky.
- Daňový doklad, ktorý slúži zároveň ako záručný doklad (záručný list), je Predávajúci povinný Kupujúcemu doručiť najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe. Kupujúci súhlasí s elektronickým vydaním faktúr a ich doručením na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke.
- Za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.
- Ak Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu za objednaný Tovar, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- V predajni
- Predajné a jednotkové ceny Tovaru sú v Predajni uvedené v mene EUR vrátane dane z pridanej hodnoty podľa slovenských právnych predpisov.
- Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu Tovaru v hotovosti alebo platobnou kartou.
- Daňový doklad z elektronickej registračnej pokladnice slúži zároveň ako záručný doklad (záručný list).
- Pri úhrade kúpnej ceny darčekovou poukážkou nie je možné Kupujúcemu vydať rozdiel medzi hodnotou použitej darčekovej poukážky a kúpnou cenou Tovaru.
- V prípade vrátenia tovaru zakúpeného použitím darčekovej poukážky, bude Kupujúcemu vrátená suma poskytnutá naspäť vo forme darčekovej poukážky so splatnosťou rovnakou, akú mala pôvodná darčeková poukážka.
- Dodacie podmienky Tovaru zakúpeného v elektronickom obchode
- Na základe akceptovanej Objednávky je Predávajúci povinný po uhradení kúpnej ceny za Tovar dodať Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu tak, aby bola zabezpečená jeho ochrana. Predávajúci je tiež povinný zabezpečiť, aby dodaný Tovar spĺňal podmienky stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- Predávajúci je povinný Tovar dodať Kupujúcemu v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa platby kúpnej ceny, teda odo dňa kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania Tovaru Predávajúcim v uvedenej lehote odstúpiť od Zmluvy.
- Ak Predávajúci nie je schopný doručiť Tovar v lehote podľa odseku 2, je povinný kontaktovať Kupujúceho telefonicky alebo e-mailom, informovať ho o tejto skutočnosti a dohodnúť s ním ďalší postup, ktorým môže byť zrušenie Objednávky a vrátenie platby alebo predĺženie dodacej lehoty.
- Doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a prípadne iné doklady stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi (záručný list, dodací list, daňový doklad) je Predávajúci povinný odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe.
- Predávajúci Tovar doručuje v Predajni alebo prostredníctvom doručovateľských spoločností.
- Kupujúci je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré ako miesto doručenia určil v Objednávke, ak sa s Predávajúcim písomnou formou (e-mailom alebo poštou) alebo telefonicky nedohodne inak.
- Kupujúci je povinný skontrolovať Tovar hneď po doručení. V prípade, že Kupujúci zistí, že Tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť doručovateľskej spoločnosti alebo Predávajúcemu pri doručovaní v Predajni a za ich prítomnosti skontrolovať stav Tovaru. V prípade zistenia poškodenia Tovaru je Kupujúci oprávnený prevzatie Tovaru odmietnuť. Spôsob vybavenia takejto reklamácie dohodne Predávajúci s Kupujúcim bezodkladne.
- Tovar sa považuje za dodaný okamihom fyzického prevzatia Tovaru Kupujúcim, resp. ním poverenou osobou alebo odmietnutím prevzatia Tovaru, ktoré doručovateľská spoločnosť vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní Tovaru alebo jeho neprevzatím v určenej lehote, ak tieto VOP neurčujú inak v prípade prevzatia Tovaru spotrebiteľom.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za Tovar alebo jeho prevzatím, podľa toho čo nastane neskôr. Prevzatím Tovaru prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia
- Do doby prechodu vlastníckeho práva z Predávajúceho na Kupujúceho, ktorý má Tovar v držbe, má Kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný Tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako Tovar Predávajúceho.
- Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na spotrebiteľa okamihom dodania.
- Zodpovednosť za vady, vybavovanie sťažností a podnetov
- Podmienky záruky na Tovar resp. podmienky uplatnenia nárokov z vád Tovaru, ktorý bol zakúpený v elektronickom obchode alebo v Predajni spotrebiteľom sú uvedené v Reklamačnom poriadku.
- Práva a povinnosti vyplývajúce z uplatnenia nárokov z vád Tovaru ako aj postup a spôsob vybavenia týchto nárokov sa v ostatných prípadoch riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a ďalších súvisiacich právnych predpisov upravujúcich uplatňovanie nárokov z vád tovaru medzi podnikateľskými subjektmi.
- Sťažnosti a podnety spotrebiteľov, ktoré nie sú uplatnením nárokov z vád Tovaru vybavuje Predávajúci bezodkladne po ich prijatí a o výsledku ich vybavenia informuje spotrebiteľa v lehote 30 dní odo dňa ich prijatia rovnakými komunikačnými prostriedkami akými mu boli doručené.
- Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa čl. VIII ods. 1 týchto VOP odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi spotrebiteľom a Predávajúcim.
- Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je dostupný na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
- Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – pozriČl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013). Odkaz na platformu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
- Sieť Európskych spotrebiteľských centier v krajine spotrebiteľa mu môže vysvetliť jeho práva, pomôcť mu vyriešiť spor s Predávajúcim so sídlom v inej krajine EÚ, na Islande alebo v Nórsku a povedať mu, na koho sa má obrátiť, ak mu nemôže pomôcť. Sieť Európskych spotrebiteľských centier je sieť nezávisle riadených kancelárií spolufinancovaných Európskou komisiou: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_en#how-ecc-net-works.
- Ochrana osobných údajov
- Predávajúci pri uzatváraní a plnení Zmluvy a pri uplatňovaní nárokov z nej, prípadne pri iných činnostiach súvisiacich s prevádzkovaním elektronického obchodu a Predajne spracúva osobné údaje Kupujúceho a ďalších osôb podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (Všeobecné nariadenie o ochrane údajov). Na webovej stránke jezkobezko.sk sú dostupné informácie, ktoré slúžia k riadnemu informovaniu dotknutých osôb o rozsahu, účele a dobe spracúvania ich osobných údajov.
- Ak Kupujúci poskytne Predávajúcemu osobné údaje aj iných osôb, musí disponovať primeraným právnym základom pre takéto poskytnutie osobných údajov, ktorého existenciu je povinný Predávajúcemu na požiadanie preukázať. Kupujúci zároveň zodpovedá za to, že takéto osoby boli vopred informované o poskytnutí ich osobných údajov Predávajúcemu, ako aj o tom, že informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim sú zverejnené na internetovej stránke elektronického obchodu.
- Užívateľský účet v elektronickom obchode
- Kupujúci je oprávnený zriadiť si v elektronickom obchode užívateľský účet, ktorý mu umožní uchovávať ním zadané osobné údaje a históriu objednaného Tovaru a uzavretých Zmlúv.
- Pre zriadenie užívateľského účtu je nevyhnutná registrácia Kupujúceho, pri ktorej je Kupujúci povinný uviesť správne a pravdivé požadované údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
- Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je o nich povinný zachovávať mlčanlivosť a neposkytovať tieto údaje tretej osobe. Predávajúci nezodpovedá za stratu ani zneužitie týchto údajov.
- Predávajúci si vyhradzuje právo užívateľský účet zrušiť, najmä v prípade, keď nie je dlhšie ako 1 rok využívaný, alebo v prípade, keď Kupujúci porušuje svoje povinnosti podľa Zmluvy alebo týchto VOP.
- Kupujúci je oprávnený kedykoľvek požiadať Predávajúceho o zrušenie užívateľského účtu žiadosťou zaslanou na info@jezkobezko.sk. Prevádzkovateľ zruší užívateľský účet Kupujúceho, ktorý o jeho zrušenie požiadal do 5 pracovných dní od obdržania žiadosti.
- Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
- Kupujúci so zriadeným užívateľským účtom má automaticky nárok na zľavu z kúpnej ceny Tovaru podľa podmienok Vernostného programu.
- Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke jezkobezko.sk. Právne vzťahy vyplývajúce zo Zmluvy sa spravujú vždy VOP účinnými v čase akceptácie Objednávky Tovaru.
- Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria osobitnú písomnú Zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, budú mať ustanovenia Zmluvy prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
- Otázky, ktoré nie sú výslovne riešené týmito VOP a/alebo Zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to v prípade právneho vzťahu medzi Predávajúcim a spotrebiteľom najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom o ochrane spotrebiteľa, bez toho, aby bol spotrebiteľ akýmkoľvek spôsobom ukrátený o akékoľvek svoje práva, ktoré mu priznávajú všeobecne záväzné právne predpisy o ochrane spotrebiteľa v štáte, v ktorom má spotrebiteľ v čase vytvorenia Objednávky svoje obvyklé bydlisko, a v prípade právneho vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je podnikateľom najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Aplikácia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) je vylúčená.
- Na rozhodnutie všetkých sporov vyplývajúcich z právnych vzťahov medzi podnikateľmi sú príslušné slovenské súdy. Príslušnosť pre nároky vyplývajúce z právnych vzťahov so spotrebiteľmi bude určená v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
V Bratislave, 01.07.2024
Reklamačný poriadok
- Úvodné ustanovenia
- Ustanovenia tohto reklamačného poriadku vrátane poskytnutej záruky sa vzťahujú výlučne na Tovar resp. nároky z vád Tovaru, ktorý bol zakúpený spotrebiteľom v elektronickom obchode jezkobezko.sk alebo osobne v prevádzkarni Ježko Bežko na adrese Nevädzova 6, 821 01 Bratislava, od predávajúceho BAGPIPERS, s. r. o.
- Práva a povinnosti vyplývajúce z uplatnenia nárokov z vád Tovaru ako aj postup a spôsob vybavenia týchto nárokov sa v ostatných prípadoch riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a ďalších súvisiacich právnych predpisov upravujúcich uplatňovanie nárokov z vád tovaru medzi podnikateľskými subjektmi.
- Slová v tomto reklamačnom poriadku začínajúce s veľkým začiatočným písmenom majú rovnaký význam ako im priraďujú všeobecné obchodné podmienky.
- Tovar má vady, ak
- nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami ako ich definuje § 616 Občianskeho zákonníka,
- nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami ako ich definuje § 617 Občianskeho zákonníka, ibaže Predávajúci pri uzavretí Zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil,
- jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
- Za vadu Tovaru sa nepovažuje zmena vlastností Tovaru, ktorá vznikla v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je Tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia spotrebiteľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
- Zodpovednosť za vady
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar v čase jeho dodania a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania Tovaru, ibaže je na Tovare vyznačený iný dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
- Ak Predávajúci zodpovedá za vadu Tovaru, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť.
- Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa ods. 1 tohto článku Reklamačného poriadku.
- Spotrebiteľ má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí toto právo uplatniť u Predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného Tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od Zmluvy, inak právo zanikne. Súd môže spotrebiteľovi na jeho návrh priznať primerané finančné zadosťučinenie, ak svoje práva zo zodpovednosti za vady úspešne uplatnil na súde.
- Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
- Vadu možno vytknúť u Predávajúceho spolu s kópiou daňového dokladu a uvedením dôvodu reklamácie osobne alebo poštou na adrese Nevädzova 6, 821 01 Bratislava.
- Predávajúci poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne (e-mailom alebo poštou) oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Odstránenie vady
- Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo jeho opravou. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa ods. 1 tohto článku Reklamačného poriadku.
- Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý spotrebiteľ Tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady.
- Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim. Náklady prevzatia Tovaru znáša Predávajúci.
- Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Predávajúci spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
- Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred jeho výmenou.
- Predávajúci rovnako zodpovedá aj za vady náhradného Tovaru.
- Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od Zmluvy
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
- Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil,
- Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
- Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Zmluvy,
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa ods. 1 písm. d) a e) tohto článku Reklamačného poriadku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
- Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa odseku 1 tohto článku, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
- Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
- Spotrebiteľ po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.
- Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal Tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Predávajúci vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
- Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Zmluvy.
- Náhrada nákladov Predávajúceho
- Ak je vada, za ktorú zodpovedá Predávajúci, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci, Predávajúci má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady spotrebiteľom.
- Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa 1 tohto článku Reklamačného poriadku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi spotrebiteľom a Predávajúcim.
- Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je dostupný na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
- Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – pozriČl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013). Odkaz na platformu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
- Sieť Európskych spotrebiteľských centier v krajine spotrebiteľa mu môže vysvetliť jeho práva, pomôcť mu vyriešiť spor s Predávajúcim so sídlom v inej krajine EÚ, na Islande alebo v Nórsku a povedať mu, na koho sa má obrátiť, ak mu nemôže pomôcť. Sieť Európskych spotrebiteľských centier je sieť nezávisle riadených kancelárií spolufinancovaných Európskou komisiou: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_en#how-ecc-net-works.